HTML

Kofolafil Kisvakond.

Nem vagyok normális! -montaja autószerelő és becsapta mögöttem az ajtót. Elindultam hát világmegmentő utamra mely során feltett szándékom -retroszexualitásomat kiélve- a fridzsiderszocializmus legszebb tárgyait átmenteni a mába. de az élet nem csak erről szól, ezért hát a saját hülye és sokak számára érthetetlen világom szódásüveglencsés szemüvegét adom kezedbe hátha megérted minek élek:)

Friss topikok

Címkék

A szériától - a roncsig, avagy képes útmutató a perverzióról.

Móki Úr 2012.03.07. 21:15

Egyszer volt hol nem volt, a vasfüggöny régi helyén innen, na szóval voltam én meg az autók. Gyermekkorom szellemét a ferrari-lambo-porsche triumvirátussal ellentétben a hangos és mocskos rallyautók járták át. Első emlékem talán az 1997.es autókiállításról vannak, és a tóthék trikolor corolla-ja ugrik be elsőre.20080503miskolcra1.jpg

... teltek az évek benzingőzben közbe jött Simson, MZ, Honda, Derbi és megfertőzött motorozással. erről mai napig nem álltam le hacsak nem négykerekezek:D Eljött az autós jogsi ideje is. kész lett, de tervbe se volt nálam autó vásárlása, mert minek? én motorral váltom meg a világot! aztán eljött a tél is(jogsi A.D.az év októbere) És mivel már 2 napos jogsival kilónegyvennel furikáztam a haverokat a városba, gondoltam most mit nekem hó akkora a tapasztalatom hogy én akkor is simán zúzok! És megcsúszott az autó, szerencsére nem nagy tempónál, de egy teljesen új csillagkapu nyílt meg előttem. Bázzeg hát anyám repceolajas kertitraktorával is lehet az csinálni mint amit a rallygépekkel?(utólagos bocsánatkérés korabeli tudatlanságomért) szóval azon a télen játszottam, az én nagy-anyám kisebb örömére:)Aztán eltelt majd egy év és kezdtem unni már az egyötdécéiiit, valami más kellett. Haverokkal terveztük hgy kellene valami autó amivel tudnánk csapatni-lada böfögtem be a helyes megfejtést. utolsó órákról ellógtunk és elmentünk az egyik haverhoz netezni(atájt még a fényképezős mobil is csúcs volt) és kinéztünk 1-et, közel is volt fel a buszra és zúzzunk érte. lecsengettük érte a 95!!! ezer forintot és szakadó esőben hazaindultunk. ki vezessen? majd én! mivel előtte pár hónappal volt szerencsém egy szarrászakadt ezeröcsit terelgetni pár napig. jöttünk hazafele 3-an és nézegettem éreztem nagyon rendben van a gép. szóval másnap kifizettem a haverokat és lett egy ladám. ő volt literkettő alias cunimuni(CNM-184)

 
 Egy élmény volt. Lada illat(akinek volt ladája az tudja), motorzaj, szélzaj. Ezzel jártam suliba délutánonként pedig krúzoltam a városba széles mellel-igen büszke voltam a vasra- és élveztem a suhanást(harckocsizást:D) talpra lett állítva a futómű, olajak kicserélve, új munkahengerek,fékpofák, polírozgattam rendbe tartottam. Persze esős időbe azért előjött belőlem az igazi ladás szellem keresztbe raktam ahol lehetett:D így a további terveimbe szerepelt: valami kagyló, négypontos, 1500-ös láncos motor, keménygátlók, meg 6-7 coll széles ats classic valami peres gumival, meg egy ötvenes rendszer. Aztán elbasztam. vaterán lőttem pár alkatrész(első lámpa, küszöbdíszléc és személyes mentem értük. Ekkor találkoztam marcival(Rónai Márton) akinek hegyekben állnak otthon a veterán zsigulik. Mivel ez volt az első komoly benyomásom lada ügyileg eldöntöttem nekem is kell egy veterán zsiguli. Akkor szabadultam meg az egyik épített bringámtól, így hát anyagi fedezete is volt a dolognak tehát belevágtam. Egy fényezés mindenképp tervbe volt már véve(igaz később) dehát úgyis most van rá pénz. kiválasztottam a létező legszebb eredeti színt amit egy zsiguli kaphat a zöldet. Nem voltam még rutinos szerelő ezért nem lett atomjaira bontva az autó(akkor sajnáltam, ma örülök neki) és csak a látványra mentünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meglett a fényezés, felhajtottam az original cccp cuccokat,krómokat, és miközben "készültem" az érettségire pakoltam össze a vasat. Végül lezajlott az érettségi minden ötös lett és még a zsiguli is kész lett. Indultam is a balatonra mint a világ legboldogabb embere. Bárhol ott hagytam 5 percre, legalább 3-4 ember állt és nézegette, nem sejtették hogy "felületes" restaurálás volt hiszen csak esztétikára ment. De őket nem érdekelte mindez, hiszen csillog villog és gyönyörű. Én pedig büszke is voltam rá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval élveztem. Elkerültem pécsre, és nem ezzel jártam le. Isten ments még összefossa a galamb vagy valaki vicces kedvébe meghúzza kulccsal. Így hát én vonatoztam míg literkettő a garázsban szunyókált. Nem sokat használtam mással voltam elfoglalva. Használni meg túl szép volt, még az oldtimer youngtimerbe is benne lett volna ha nem vagyok olyan hülye hogy ne fújjam le a sólé és a havazás miatt(a következő alkalomra már nem hívtam másik 1200S. ugrott be helyettem:(). Volt még egy nagy útja a Magas tátrába, minden gond nélkül abszolválta és ott is csodájára járt a világ.

 

Szóval kezdet teherré válni, befogni nem volt szívem, a garázs meg drága volt. Meg kell tőle válni. Meghirdettem a mobile.de és  rá 1!!! évre egy drezdai házaspár vitte el lábon, autópályán. Odaértek. Bármily hihetetlen is de, olyan áron sikerült eladnom hogy majdnem 0-ra jött ki az egész, tehát jól szálltam ki a buliból. Na de repüljünk vissza 1 évet az időbe, ahhoz a gyerekhez akinek a töke tele van a vonatútból, és tömegből, autóval akar lejárni pécsre! Na milyen vasat vegyek? a kassza kötött volt 200-ért vas, 200-ért alkatrész(sokan beleesnek abba a hibába hogy nem számolnak rá a rejtett hibákra, és alapvető cuccokra(olajok,szűrők, fékcuccok, 4 gumi, akksi stb...)) 

Nekem csak szoc autó kellet, a maga egyszerűségével, használhatóságával(Tetszett még a 80-as audi és a 205 gti, dehát az határon felül volt bőven)

Kezdjük sorba.

Lada: sokat iszik, rohad, "megvoltmár érzés"

Wartburg: Kétütemű zabál, négyütemű dettó, plusz "nemkéne"

Fiat 126p: Nem férek el benne, meg kevés az erő érzés.

Trabant: elöl hajt+papundekli

Zastava: Nem rossz a forma, de rohad plusz elöl hajt.

Nagyjából ennyi, igazság szerint nem is gondolkodtam el ilyeneken mert tudtam nekem Skoda kell.

 

Miért: -Hátul hajt plusz farmotor

         -tágas, kényelmes "erő" is van benne ami később könnyen fokozható(most röhögök a "könnyen szón:D)

         -És a lényeg: szép, és keveset iszik.

 

Eldőlt hát mivel váltom meg a világot, nem sokat szaroztam, Skoda 105 S 1983 11-ik havi(egy hónappal öregebb mint a zsiguli:D) Narancs-piros fényezés 27000 kilóméter.

 

Ő Morzsa és itt leteszem a pennát mert ő már egy új kor hajnala, búcsúzóul egy kép róla amikor megvettem.

 

Köszönöm hogy olvastál remélem tetszett igyekszem mihamarabb folytatni,

  Ahoj,

                 Móki

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://krtek.blog.hu/api/trackback/id/tr184160586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása